måndag 21 mars 2011

För trångVÄXTa

På senare tid har man ju sett lite överallt hur man kan skapa fantastiska växtarrangemang genom att plantera på vertikalen i stället för på det traditionella sättet. Det här är ett smart, billigt och miljövänligt altenativ tycker jag. Bara att dra iväg till närmaste affär och fråga om man kan få en pall eller två.

vertical garden...on the patio...with a pallet...

En av dom häftigaste vertikala planteringarna jag sett finns på Anthropologie på Regent Street, London. Jag stod och gapade vid den väggen ända tills min syster fick knuffa till mig för att få mig ur trans. För övrigt är det den affär som gjort störst intryck på mig så här långt. Den hade allt! Inspiration för hemmet och livet dessutom med mycket nogrann uttänkt bakgrundskoncept. Jag hade lätt kunnat spendera två dygn bara där. Missa inte det om ni åker till London! 


Anthropologie Regent Street store



Bilder från Pinterest och Anthroplogie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar