söndag 6 mars 2011

Bumlingen

Jag hade spanat ganska länge på loppisar och nätet lite här och där. Men lampan är ju hyfsat populär så chansen att komma över en i bra skick och helst grön kändes inte så stor. Dessutom blev ju prislappen alltid så att det skulle göra stora hål i plåmsan.
Men så en strålande sommardag för en par år sedan var vi på väg till stugan. På skoj stannade vi vid en loppis som råkade ha öppet just då. Pulsen for upp i 180 när jag steg in och såg vad som hängde lite undanskymt i taket. Jag frågade lite försiktigt vad den kostade - Dom är ju ganska populära dom där så 20 euro vill jag nog ha. Jag höll på smälla av! Kvickt som tusan plockades den ner innan han hann förstå hur ivirg jag var. Lampan var helt flefri, även plastrastret var som nytt. Nu häger den prydligt ovanför soffbordet och gör mig lycklig alla dag. Plötsligt så händer det...




Foto Linda Lund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar