måndag 7 februari 2011

Lika fast olika

Jag gillar verkligen Arne Jacobsens superfina AJ lampor, både golv- och bordsvarianten. Dock ligger dom i en prisklass som gör att man tänker både en och två gånger innan man handlar. Om man inte tvunget måste ha orginalet så hittade jag ett riktigt snyggt alternativ på det Stora varuhuset i väst. Linjerna påminner helt klart men det känns ändå inte som en direkt kopia. Just därför kunde jag tänka mig budgetvarianten, men bara kanske. Vad tycker ni?

Förstora bilden

AJ golvlampa 6 295 kronor hos Svenssons i Lammhult

IKEA STOCKHOLM Golv/läslampa svart Djup: 35 cm Höjd: 140 cm Fotdiameter: 30 cm Sladdlängd: 2.0 m

IKEA Stockholm 1 195 kronor

2 kommentarer:

  1. Tja, ett original är ju alltid ett original men stilen är ju klockren. Fina båda två! =)

    SvaraRadera
  2. jag tycker nog att Ikeas var så pass fin att du kan köpa nått annat tjusigt för de dryga 5000 som blir kvar :-)

    SvaraRadera