torsdag 7 april 2011

Användarvänliga Urban

Jag fattade direkt tycke för IKEA´s stol Urban när den lanserades för några år sedan. Mina ärtgröna stolar använder jag till uteplatsen och där funkar dom alldeles utmärkt. Dom är helt igenom gjorda av plast, har lite lutning och hål för avrinning av tex vatten. Dessutom är dom stapelbara och tar nästan ingen plats att vinterförvara. Nu såg jag att man lanserar Urban i barnvariant. Måste vara ett mycket smart val med småbarn i hemmet. Stolen är klätter- kladd- och vattentålig, dessutom lätt att hålla ren vilket är ett kriterium på en barnstol tycker jag. Hos oss har vi två svarta Agam stolar för barnen. Dessa har funkat riktigt bra och jag gillar formen men skulle jag välja idag skulle jag utan att tveka köpa Urban!



URBAN Stol ljusblå Bredd: 52 cm Djup: 51 cm Höjd: 81 cm Sitsbredd: 45 cm Sitsdjup: 40 cm Sitshöjd: 45 cm


URBAN Juniorstol svart Bredd: 45 cm Djup: 48 cm Höjd: 79 cm Sitsbredd: 32 cm Sitsdjup: 28 cm Sitshöjd: 53 cm





AGAM Juniorstol svart Bredd: 41 cm Djup: 43 cm Höjd: 79 cm Sitsbredd: 28 cm Sitsdjup: 29 cm Sitshöjd: 52 cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar